Online Marketing Restaurant Congres

Online Marketing Restaurant – Congres 2011: Restaurants & Internet: Love @ First site?

Online marketing voor restaurants: Voor restaurateurs en hotels die het hotel-restaurant ook als stand alone restaurant willen positioneren. Over internet marketing, social media, restaurant acties, distributie, SEO (Search Engine Optimisation) en reviews.

Waar en Wanneer

Datum : Maandadg 28 Februari 2011
Locatie : Meeting Plaza Maarssen (http://www.meetingmasters.nl)
Aanvang: 10.30 uur

Online marketing restaurants congres inhoud

Graag nodigen wij u uit voor het congres Restaurants & Internet – Love@First Site? Naast het officiele programma waarin u alles leert en hoort over de laatste ontwikkelingen op Google, website optimalisatie, review sites en social media ontmoet u ook de belangrijkste spelers uit de online restaurant wereld en kunt u op de marktplaats persoonlijk kennis maken met restaurant sites en restaurant online boekingssystemen.

Voor wie?

Restaurateurs en hotels die het hotel-restaurant ook als stand-alone restaurant willen positioneren. Voor ondernemers die het belang van internet restaurant marketing onderschrijven maar graag meer willen leren over de inzet van social media, hoe om te gaan met alle reviews die er over uw restaurant worden geplaatst en het verbeteren van de vindbaarheid van de eigen website.

Daarnaast een “offline kennismaking” met bedrijven als Iens, Dinnersite en andere restaurant sites want online zakendoen wordt een stuk persoonlijker wanneer u de mensen achter de site persoonlijk kent. Deelnemers voegen wij toe op de pagina Marktplaats

Programma

10.30 – 11.00 uur Ontvangst op de marktplaats
11.00 – 11.15 uur Welkom
11.15 – 12.30 uur Social Media & Ondernemen door Jeroen van der Schenk
12.30 – 13.30 uur Lunch op de marktplaats
13.30 – 14.45 uur Reviews – Nachtmerrie of zegen? door Mihaly Laszlo van WTCH
14.45 – 15.30 uur Hoe haal ik meer uit mijn eigen website door Janneke Nijenhuis
15.30 – 15.45 uur Pauze op de marktplaats
15.45 – 16.15 uur Google Trends en ontwikkelingen
16.15 – 17.30 uur Borrel op de marktplaats

Voorafgaand aan het congres werden er enkele artikelen mbt restaurant marketing geplaatst op het blog van Hands-On te weten:

  1. Restaurants & Social Media
  2. Restaurant marketing – Distributie restaurant site
  3. De 10 beste restaurant gidsen van Nederland (zie update 2018)

Organisatie online marketing restaurant congres

De Restaurant Krant
Partner Hands-On WTCH Mihaly Laszlo
Koninklijke Horeca Nederland Logo
Jeroen Van Der Schenk
Online Marketeer Hands-On Advies - Logo

Gastspreker:

Tom Mulders Industry Manager Travel at Google

Tom Mulders werkt sinds 2009 als Industry Manager Travel bij Google. Hiervoor was Tom oa werkzaam bij:

  • ABNAMRO Bank (’06-’09): VP Marketing & Sales Management for ABNAMRO Private Banking worldwide
  • iDnventures (’02-’06): internet strategy consulting and participation in promising ventures
  • ABNAMRO Bank (’99-’02): Project initiation, project management, concept development, e-business,Utry.com (’98): e-learning patent + funded start up
    Organization Psychology (’93-’97): MSc

Binnen Google Nederland is Tom in 2011 verantwoordelijk als Business Development Manager met de focus op performance marketing, digital branding en social media strategies. Bekijk het volledige profiel van Tom op linkedin

Tom Mulders - Industry Manager Travel Google
Tom Mulders - Industry Manager Travel Google

Informatie Organisatoren

De Restaurant KrantRestaurant Online Marketing Congres 2011 - Hospitality Management

De RestaurantKrant – Uitgevrij PS

Van schnitzelparadijs tot sterrenzaak. De RestaurantKrant is dé vakkrant voor iedereen die beroepsmatig werkzaam is in de restaurantsector in Nederland. De krant bereikt alle restaurants. De RestaurantKrant informeert over ontwikkelingen en trends. Het doel is restaurateurs en chef-koks oplossingen aan te reiken, op nieuwe ideeën te brengen, en proces- en productkennis bij te brengen. De RestaurantKrant heeft een heel sterk ‘need to know’-karakter.

Dit betekent dat wij schrijven en belichten vanuit nieuwe perspectieven. Dieper op de materie ingaan met artikelen die variëren in lengte en inhoudelijk gewicht. Het succes van een restaurant is afhankelijk van de mensen die er werken en hun talenten. De restaurateur, de chef-kok, de gastheer/vrouw, de sommelier, de witte en zwarte brigade krijgen daarom de volle aandacht.

Aanmelden voor de nieuwsbrief van De Restaurant Krant kan op:
https://www.derestaurantkrant.nl/

Lees het hele artikel over het restaurant online marketing congres op de restaurantkrant

Partner Hands-On WTCH Mihaly LaszloRestaurant Online Marketing Congres 2011

WTCH | Improving Performance is marktleider in ontwikkeling van Customer Care en Sales.

Als partner van premiumbrands in Retail, Entertainment en Hospitality werken we aan verbetering van Sales en Customer Care. Wij zijn experts in Verkoop training, Service Training en Experience Management en richten ons op verhoging van de klantervaring als basis voor meer resultaat.

Mihaly Laszlo:

Er was ooit een moment waarop ik zei: “Ik accepteer het niet meer! Waarom zou ik genoegen nemen met…”

Ik wil sindsdien de beste zijn en het beste krijgen. In de producten die ik koop, in de deals die ik sluit, in de service die ik geef en krijg, in mijn relaties met mensen… Waarom? Omdat dat fijn is en omdat we daar samen blijer, verantwoordelijker en zorgzamer van worden.

Dat is dan ook de reden waarom ik me sinds een aantal jaren fulltime bezig houd met het verbeteren van klantgerichtheid, service en sales. Da’s leuke materie. Nooit teveel over nadenken, maar gewoon DOEN. Met de 2 vragen: “Waarom zouden we genoegen nemen met?” en “Hoe zou je je voelen als…”, laat je op heel effectieve manier veel goeroes en theorieën achter je en werk je direct aan verbeteringen.

Website: http://www.wtch.nl

Koninklijke Horeca Nederland LogoRestaurant Online Marketing Congres 2011

Koninklijke Horeca Nederland

De sector Restaurants heeft 7200 leden en is daarmee de grootste sector binnen Koninklijke Horeca Nederland. Het ledenbestand is zeer divers: van eetcafé tot drie sterren restaurant, van pannenkoekenrestaurant tot partycatering organisatie.

website: http://www.horeca.org

Jeroen Van Der SchenkRestaurant Online Marketing Congres 2011 - Jeroen van der Schenk

Jeroen van der Schenk – Customer Experience Engineer

Jeroen van der Schenk is na zijn horeca-opleiding in diverse managementfuncties actief geweest in de hotelbranche. In 1995 is Jeroen afgestudeerd aan de Wijnacademie voor Vinologie en heeft nog steeds een grote passie voor gastronomie in de breedste zin van het woord.

Tot 2006 adviseerde en begeleide Jeroen vanuit zijn functie als senior Trainer/Consultant bij Performance Solutions diverse internationale hotelketens alsmede organisaties in de retail-en automotivebranche.

Sinds 2005 is Jeroen eigenaar van Garageselect.nl, houdt hij zich bezig met de ontwikkeling en lancering van MINDZ.com en is hij binnen de C.D.E.F. Holding betrokken bij diverse projecten. Aanvullend op zijn activiteiten geeft Jeroen advies aan organisaties over positionering op internet en het optimaal gebruik van Web 2.0 functionaliteiten hierin. Jeroen is tevens co-founder van New Media FAN (Free Agent Network); een omgeving waarin het nieuwe (samen)werken tussen diverse specialisten rondom het thema ‘nieuw media’ gefaciliteerd wordt.

In 2009 is Jeroen door Emerce uitgeroepen tot E-commerce Man van het Jaar en geeft regelmatig lezingen over het toepassen van sociale media, al dan niet in relatie tot commerciele activiteiten.

Jeroen van der Schenk op Linkedin

Online Marketeer Hands-On Advies - LogoRestaurant Online Marketing Congres 2011

Hands-On Advies – Janneke Nijenhuis

Online Marketing Consultant voor de hospitality

Adviseert bedrijven uit de hospitality sector op het gebied van distributie, sales en marketing, reservering systemen, website ontwikkeling en optimalisatie en niche marketing. Hands-On – direct resultaat! Hands-On is daarnaast mede eigenaar van internet bedrijf WPWM (WordPress Website Maken) en eigenaar van de restaurantgids Bijzonder Uit Eten.

website: https://www.handsonadvies.nl

Marktplaats Online Restaurant Marketing Congres

Pocketmenu

Pocket Menu – Mobiel internet wordt een onmisbaar onderdeel van de marketingmix, zeker voor restaurants. Pocketmenu maakt mobiele websites voor restaurants mogelijk, en integreert daarbij tools om alles uit de site te halen wat erin zit. Op het gebied van techniek is ””the sky the limit””, maar de behoeften van de ondernemer en consument komen op de eerste plaats

Voor meer informatie: https://www.pocketmenu.nl/

Iens

Dé online restaurantgids met alle restau­rants in Nederland en beoordelingen van restaurant­bezoekers zoals jij. Website: https://www.iens.nl

Hotel4dinner

Hotel4Dinner & Charmant Hotel & Hotel4Wellness

Verzorgen van online reserveringen van hotelarrangementen via de websites: Hotel4Dinner.com – Feel2Travel.nl – CharmantHotel.com – Weekendsite.nl – Hotel4Wellness.nl – Hotel4Golf.nl

Websites:
https://www.hotel4dinner.com
https://www.charmanthotel.com
https://www.hotel4wellness.nl

Eetnu

Eet.nu is de grootste online restaurantgids van Nederland met ruim 1.000.000 bezoekers per maand. Eet.nu helpt de culinaire levensgenieter in de zoektocht naar het juiste restaurant. Op de restaurantgids staan meer dan 25.000 eetgelegenheden en er worden ruim 200 recensies per dag geplaatst.

Website: https://www.eet.nu

Taste Of Art

Taste of Art is een kunstconcept voor toprestaurants.

Decoratieborden met unieke kunst, worden in een kunstmenu verwerkt. De gast krijgt na afloop van het diner het kunstbord mee naar huis. Een prachtige herinnering. De borden kunnen ook los te koop aangeboden worden.

Taste of Art brengt voor het restaurant
– nog meer tevredenheid
– nieuwe gasten en
– laat trouwe gasten terugkeren
– is uniek en exclusief

website: http://www.taste-of-art.com

Sokati

Sokati is betrouwbare en zeer betaalbare online reserveringssoftware voor de horeca en tourisme branch. U kunt Sokati eenvoudig in uw bestaande website plaatsen. Wij proberen ons te onderscheiden door uitzonderlijk goede service en verregaande ondersteuning, ook bij aanpassingen specifiek voor uw bedrijf.

website: https://www.sokati.nl

Reserve A Table

Reserve a Table

Online reserveringssysteem voor restaurants. Reserveren is eenvoudig te integreren in uw website. Volledige digitale reserveringsagenda. Meer dan 120 restaurants maken reeds gebruik van deze service. Eind februari wordt de website vernieuwd. Meer informatie op www.reserveatable.nl

Couverts Restaurant Boekingen

Couverts Reserveren, onderdeel van RTL Nederland, biedt een systeem om makkelijk alle reserveringen in een restaurant te verwerken en hier optimaal inzicht in te hebben. Couverts is de nieuwste speler in de markt, met de allerlaatste software, volledig en alleen ontwikkelt voor restaurants in Nederland. Van sterrenzaak tot bistro, Couverts biedt de mogelijkheidheid om online reserveringen te ontvangen via ons grote reserveringsnetwerk met oa Smulweb, Eet.nu, Restaurant.nl en SpecialBite. In het restaurant gaat u volledig over op ons op maat gemaakte systeem voor uw restaurant. Couverts, gemak en overzicht in uw reserveringen!

Inmiddels (2018) is Couverts overgenomen door Iens

Mase Charcuterie

Mase

Al meer dan een eeuw bewaakt Masè haar ambachtsschap: De onbetwiste specialist in gekookte charcuterie

Kom proeven tijdens het Restaurant Congres

Website: http://www.cottomase.com

Menu Italiano

“Menu Italiano” levert typische specialiteiten van de gastronomische traditie in verschillende Europese landen.

Dit betekent 700 geselecteerde producten volgens een bepaalde leidraad en uit voorraad leverbaar, deze beroepen zich op de hoge kwaliteit en karakteristieken van kleine Italiaanse bedrijven

Website: http://www.menu-italiano.com

Brouwerij De Leckere De Meern

Brouwerij De Leckere is in 1997 opgericht door vrienden met passie voor bier én smaak en is uitgegroeid tot een moderne bierbrouwerij met respect voor mens en natuur.

Begonnen in 1997 met als voornaamste uitgangspunt het brouwen van lekkere speciaalbieren met uitsluitend gecertificeerde, biologisch geteelde grondstoffen.

In 2001 verhuisde de brouwerij naar het huidige pand in De Meern. De nieuwe brouwerij werd geopend door Annemarie Jorritsma, toenmalig minster van Economische Zaken. Na enkele directiewisselingen en met het doorzettingsvermogen van brouwmeester Jan Wolfs die sinds 2003 bij de brouwerij betrokken is, kwam er nieuw leven in de brouwerij. Er wordt nog altijd gebrouwen volgens dezelfde principes: met biologisch gecertificeerde mout en hop en naar recept(en) van de bevlogen brouwmeesters. Inmiddels veel grotere hoeveelheden en misschien wel nóg lekkerder dan in die beginjaren.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) staat hoog in het vaandel bij De Leckere. Zo wordt het lopende band werk gedaan door werknemers van de Pauw bedrijven, de voormalige sociale werkplaats in Breukelen.
Sinds 2007 is de Utrechtse Speciaalbierbrouwerij De Leckere een onderdeel van Odenwald Organic, Home of True Taste. Met veel aandacht voor smaak en kwaliteit wordt er hard gewerkt om de positie van de brouwerij verder te versterken. Zodat iedereen trots kan zijn op de bieren van de eerste biologische speciaalbierbrouwerij van Nederland!

Website: http://www.deleckere.nl

Aanwezige Restaurateurs

Hieronder treft u de restaurants & hotel restaurants aangemeld voor het online marketing congres Restaurants & Internet Love @ First Site

• Hotel Restaurant De Echoput Hoog Soeren -Kasper Wesseling & Christine Bökkerink Klosse
• Hotel Spirit Inn Zaandam Zaandam – Patrick Marman Ellen Kennedie
• Univacance Restaurantexploitatie BV Hellevoetsluis – Johan Janzen
• Palace Hotel Noordwijk – Sophie Ausems & Kristian Kabbedijk
• Restaurant En Garde! Boxtel – Mireille van der Meijden
• Châteauhotel en -restaurant De Havixhorst De Schiphorst – Jo-Ann Venema
• Restaurant-hotel Savelberg Voorburg – Stephanie van Schilt & Petra van der Baars
• Museumkwartier BV Utrecht – Marleen Sala
• Restaurant Halvemaan Amsterdam – John Halvemaan & E.Y Smith Halvemaan
• Best Western Hotel Uithoorn Uithoorn – Ronald de Ridder & Sara van den Berg
• BBQ Restaurant De Heuvelrug Leersum – Harry van Wegen & Loek Baet
• Restaurant De Kaap Urk – Klaas Pieter Hakvoort & Laura Snoek
• Restaurant Het Schellinkje/ Schouwburg Ogterop & Pannenkoekenschip De Liberté – Meppel Jan Vrielink & Mark van der Veen
• d’Oude Weeghbrug Wamel – Jeanette van der Cruijsen
• VHL Catering / Lokatie Doorwerth Velp – Han van Haaster
• De Kleine Geer Houten – Jan Vernooij
• Van der Hooft Zevenbergen – Jan Dingenouts & Jolanda Luijten
• Wamelink Hulshorst – Wim Wamelink & Yvonne Wamelink
• Restaurant Zuid Hoorn – Nanja Pol
• In den Bierbengel Oude Ade – Ingrid Hooyenga
• Appels en Peren – Nijmegen – Mark Ruiken
• De Duivelsberg – Berg en Dal – Johannes van den Bent
• Brasserie In den Zevenden Hemel `s-Hertogenbosch – Frank Suijkerbuijk & Desiree Theuns
• Time Out Horeca Almere – Ard Hopstaken
• Eden Amsterdam American Hotel Amsterdam – Marcel Romein & Viona Terleth & Marcel Hompe
• Hotel de Wiemsel Ootmarsum – Rainier Veldboer & Esther Gohar – Roetgerink & Hermy Falkmann – Meijer
• Restaurant en Hotel Hoog Holten – Holten – Yvonne Vermeulen & Hanneke Vermeulen & Remco Vermeulen
• Bonheur Horeca Exploitaties BV Tilburg – Maggie van Kempen
• De Paalkoepel Haren – Karen Versol & Valerie Versol
• Eetcafe Bestek Schoonhoven Trudy Boerefijn
• De Vrijheid Oosterhout – Michel Servais & Mevr. Versteeg
• Restaurant Het Huis met de Duivengaten – Hoogeveen – Maarten Dragt & Karianne Dragt-van Asselt
• Eden Savoy Hotel Rotterdam Amsterdam – Koen van Kronenburg & Thomas Gulikers & Rob Hemmes
• Restaurant Het Badpaviljoen – Domburg – Ferdie Dolk & Mirjam Joziasse
• Il Delicato Alphen aan den Rijn – Mevr. D. Diana
• Hotel Casa 400 Amsterdam – Dhr. H. J. Priem & K. van Marle
• Restaurant De Generaal – Baarn – Dhr. R.R. Bouwman & Dhr. H. Polak
• VOF De Brouwerij Vleuten Marjolein Wieman & Henk van Hees & Anna Strumphler
• Hemro Groningen – Herwin Rombout & T.A. Rombout
• Kleyn Hartensteyn Oosterbeek – Jan van Hooijdonk & Tineke de Bourgraaf
• De Keet van Heerde Heerde – Dhr. Bé van Ark & Mevr. Van Ark
• Eetvilla van den Brink – Soest – Sebastian Ott & Stephan Ott
• Restaurant Yes Amsterdam – Cheyenne Johanns + Collega
• Landgoed Duin & Kruidberg – Santpoort – Barbara Caspersz & Anke Klumpers
• Park Plaza Utrecht – Utrecht = Wim Schraverus & Anne van de Kerkhof
• Amstelfort – Uithoorn – Tijmen Trouwborst
• Landgoed Stakenberg Elspeet – Alex Wiedenhoff & Esther Joustra
• ”t Oale Roadhoes Tubbergen – Tessa Weusthuis
• Restaurant De Mandarijn – Zwolle – Mevr. T. Siemens & J. Siemens
• Restaurant Springhaver – Utrecht – Marije Geurtsen
• Restaurant Scheeps – Gouda – Tom van Velden
• Restaurant Houtrust – Hooglanderveen – Wim Tomassen & Jack van ”t Hazeveld
• Best Western Hotel Spaander – Volendam – Martijn Janssen & Marcel Rutten
• Brasserie de Gruyterfabriek – Den Bosch – Rob Gerrits & M. du Croqc
• Best Western Hotel Haarhuis – Arnhem – Barry Reijrink & Gianna Scholten-de Vecchi
• Creighton’s Eten & Drinken – Egmond aan den Hoef – Angreth Knook
• Xanders Bazaar – Zwolle – Bob Hoogstra
• Buitenplaats Amerongen – Erika Swijnenburg-Vermeer & Lieke van Herpen
• C.R. de Brabander – Hindeloopen – Jackie Riezebos
• Restaurant Jean Marie – Gouda – Jan Hartman
• Koks en Ko – Nijmegen – Marij Derks & Jan Geurts
• Restaurant Bij De Haard – Voorburg – Laura Olsthoorn & Jeroen de Haard
• Brasserie van Baerle – Amsterdam – Katinka Dekkers & Mw.L. A.M. den Outer
• Pannenkoekhuis Den Strooper – Arnhem Hetty Mahieu & P.F. Mahieu
• Luno Kitchen – Hilversum – Etienne Ros & P. Hoogermolen
• IQ Creative/supperclub – Amsterdam – Jade Lew
• Bocinq Amsterdam Morris Nieuwenhuis
• Cafe Restaurant OPEN Amsterdam Emre Cugun

Restaurant Online Marketing Congres 2011
Restaurant Online Marketing Congres 2011
Restaurant Online Marketing Congres 2011
Restaurant Online Marketing Congres Meeting Plaza

PRESENTATIES ONLINE MARKETING RESTAURANTS

Hands-On Advies Janneke Nijenhuis


WTCH Mihaly Laszlo


Jeroen van der Schenk


Google Tom Mulders

Filmpjes uit Google presentatie

Leave A Comment