Over Janneke Nijenhuis
Eigenaar Hands-On Advies, WPW en Bijzonderuiteten.nl
Mijn carrière na de Hotelschool Den Haag begon bij Golden Tulip Hotels en Hampshire Hotels. In 2006 startte ik mijn eigen bedrijf Hands-On advies waarna WPW en Bijzonder Uit Eten later volgde.
Na de Hotelschool Den Haag begon mijn loopbaan in de hotellerie in 1989 op de reserveringsafdeling bij het hoofdkantoor van Golden Tulip Hotels. Tijdens de 12 jaar die ik bij Golden Tulip heb gewerkt was ik achtereenvolgens verantwoordelijk als Sales Manager, Director of Sales en Marketing Manager. In mijn laatste functie was ik als Franchise Service Director verantwoordelijk voor de commerciële begeleiding van een aantal hotels in binnen- en buitenland.
Na 12 fantastische jaren kwam er in 2001 een nieuwe uitdaging op mijn pad. Het opzetten van een nieuwe hotelgroep – Hampshire hotels – in de Benelux. Een geweldige uitdaging om een nieuwe licentie formule op te zetten. Met de verfrissende aanpak van Hampshire groeide de groep in 5 jaar uit naar 50 hotels en zette Hampshire een nieuwe hotel formule neer op de Benelux hotelmarkt.
Het directe contact met hotels, het meedenken met een Sales & Marketing plan, het creatief en inventief verbreden van de leisure markt, hotels begeleiden in het optimaal gebruik maken van de ongekende mogelijkheden van het internet zijn in mijn carrière altijd de highlights van mijn werk geweest en na 5,5 jaar Hampshire besloot ik om hier mijn werk van te gaan maken.
In augustus 2006 ben ik gestart met Hands-On advies met als doel een concreet commercieel horeca advies bureau te worden die concrete oplossingen biedt voor uw marketing problemen. Dit kunnen kleine projecten van een paar uur zijn of grotere projecten zoals het implementeren van een nieuw reserveringssysteem het opstellen van een werkbaar Sales en Marketing plan, het optimaliseren van uw website of het organiseren van een bedrijfsevenement. De naam Hands-On is gekozen omdat ik een praktische aanpak heb. Geen wollige plannen maar direct schakelen om omzet te verhogen.
In de markt van advies bureaus en hospitality consultants zag ik ruimte voor een nieuw horeca advies bureau met doeltreffende, verfrissende, efficiënte en bovenal concrete aanpak. Hands-On maakt geen wollige rapporten die veelal in de la van een bureau verdwijnen maar streeft naar concrete oplossingen voor concrete problemen zodat u direct resultaat kunt meten. Hands-On werkte de eerste jaren met name voor hotels, restaurants, attractieparken, toeristische sector en bungalowparken maar wordt ook steeds vaker gevraagd buiten deze branche – omdat ieder bedrijf zich “gastvrij” zou moeten opstellen. Van Sales en Marketing consultant is de focus steeds meer komen te liggen op online marketing en B2C marketing. Bekijk de portfolio met bedrijven waar Hands-On voor gewerkt heeft.
WordPress website bouwer
Doordat de online activiteiten steeds belangrijker werden startte ik in 2010 een webdesign bureau op samen met Successfully ICT in Haarlem. In 2018 is dit bedrijf – Qualitysites4all.com geintegreerd in WPW – WordPress Website Bouwen. Met dit bedrijf bouw ik sinds 2016 moderne, goed geoptimaliseerde en mobiel vriendelijke websites in WordPress. Meer over WPW leest u op de pagina expertise.
Bijzonder Uit Eten
Bij mijn online marketing opdrachten voor restaurants en hotel restaurants bleken de online distributie mogelijkheden voor het vermarkten van speciale acties, promoties of evenementen te wensen overliet. De “dure” en grote sites focussen zich op het commissie model middels online reserveringen maar laten geen ruimte voor de promotie van bijvoorbeeld een wijnproeverij, Paasbrunch, high tea of Kerst diner dansant. In 2017 ben ik gestart met Bijzonder Uit Eten – een platform voor restaurants om hun “specials” op de promoten. Lees meer over Bijzonder Uit Eten op de pagina expertise.