Horeca advies en hotel marketing voor Hotel de Heerlickheijd van Ermelo
Horeca advies en online hotel marketing voor de Heerlickheijd van Ermelo. Incl rebranding, webdesign (WordPress website), SEO en distributie optimalisatie. In de periode mei 2017 tot en met januari 2018 als freelance consultant belast met de dagelijkse online marketing. Na de overname van het hotel nam het hotel in juni 2017 afscheid van Golden Tulip en vond er een rebranding plaats waarbij het oude logo (gemaakt door oud eigenaar van de Tweel) weer in ere hersteld werd. De herpositionering werd gevierd met een mooie reopening op 30 juni 2017 waarbij één van de zalen werd omgedoopt tot de Van der Tweel zaal.
De online marketing voor het hotel was in de voorgaande periode enigszins verwaarloosd dus de focus lag direct op het nieuw leven inblazen van de social media kanalen en het maken van een nieuwe WordPress website. Deze nieuwe site stond vanaf eind mei live en door de zoekmachine optimalisatie al direct hoog in Google.
Hands-On aan de slag
E-mail marketing met Mailchimp opgezet, distributielijsten voor events aangemaakt, 3rd party websites geoptimaliseerd, restaurant marketing opgestart, channel manager geoptimaliseerd, prijsbeleid aangepast en middels yield management de ADR significant laten groeien en bezetting verbeterd. Daarnaast actieve marktbewerking gedaan op de trouwmarkt – een specialisatie van het hotel als officiële trouwlocatie.
Unieke evenementen – herpositionering van de Heerlickheijd
Om de herpositionering te versterken is er tevens een focus geweest op unieke evenementen met oa het Beauty en Wellness Center, een tweetal optredens van Paul de Leeuw, Moederdag en vaderdag events en Kerst brunches en diners. De jaarkalender met events werd niet alleen op de website weergegeven maar werd ondersteunt met social media campagnes en distributie op tientallen evenementen sites.
Hotel advies en hotel consultant
Periode
Horeca advies in de periode mei 2017 tm januari 2018